Yahya Kemal ve Ahmet Haşim'in şiir anlayışları

Yahya Kemal ve Ahmet Haşim'in şiir anlayışları

Millî Edebiyat Dönemi’nde Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim SAF (ÖZ) ŞİİR ANLAYIŞINA uygun  yazmıştır.

 ŞİİR ANLAYIŞLARI

 • Bu anlayışla yazan sanatçılar sözcüklerin ses, ahenk özelliklerine önem vererek şiirde müzikalite sağlamaya çalışmışlardır.
  •  Ahmet Haşim’in “Şiir söz ile musiki arasında sözden ziyade musikiye yakındır”ile Yahya Kemal’in “Şiir bir nağmedir, şiirde nefes ve ses iki unsurdur.” sözleri saf şiirin müzikle ilgisini ve belirgin özelliklerinden birini ortaya koymuştur. 
  •  Her iki sanatçı da zengin ve sağlam bir şiir diliyle eserlerini kaleme almıştır. 
  • •Sanatlı söyleyişe önem vererek toplumsallıktan uzak, sanatsal değeri ön planda olan bireysel temalı şiirler yazmışlardır. 
  •  Yahya Kemal; Türk tarihinin şanlı geçmişinin yanı sıra “aşk,ölüm, İstanbul sevgisi” gibi temaları işlerken Ahmet Haşim,“karamsarlık ve hüzün duygusu oluşturan akşam, karanlık, gece, gurbet ve tabiat manzaralarını” işlemiştir.
  •   Her iki sanatçı da hece ölçüsü yerine aruz ölçüsünü kullanmıştır.
  •   Ahmet Haşim sembolizm, Yahya Kemal Beyatlı ise parnasizm akımının etkisinde şiir yazmıştır. 
  • Farklı nazım birimleri ve nazım şekilleri kullanmışlar; Ahmet Haşim serbest müstezat, sone gibi biçimler kullanırken Yahya Kemal Beyatlı divan edebiyatı nazım şekillerinden yararlanmıştır. 
  • Millî Edebiyat Dönemi’nde saf şiir anlayışıyla yazan şairler, Millî Edebiyatçılara göre daha ağır bir dil kullanmışlardır. 


YASAL UYARI VE İLETİŞİM

Yasal Uyarı: Sitemiz, kanunen 5651 sayılı yasada tanımlanan yer sağlayıcı olarak hizmet vermektedir. İlgili kanun, "site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur" prensibini içerir. Bu nedenle www.bolcevap.com bloğu uyar-kaldır anlayışıyla yönetilmektedir. İlgili içeriklerin telif hakkı durumları için bolcevap.com@gmail.com adresinden bize ulaşabilirsiniz. Telif hakkı içeren içerikler 7 (yedi) işgünü içerisinde paylaşımdan kaldırılır.